غدد آنلاین

بهترین متخصص غدد در اصفهان + لیست 10 تایی

0

چه زمانی باید به متخصص غدد مراجعه کرد؟

گاهی ممکن است افراد به بیماری‌هایی مبتلا شوند که به‌صورت طبیعی پیشرفت کنند و باید هر چه سریع‌تر به دنبال راهی برای درمان آن باشند. در این شرایط ممکن است روش‌های درمانی استاندارد بر روی آن‌ها تأثیرگذار باشد و با مصرف دارو به‌صورت خوراکی یا تزریقی بتوانند مراحل درمان را طی کنند و هیچ‌گونه اختلالی در زندگی روزمره‌شان پیش نیاید. اما روش‌های درمانی استاندارد و مرسوم گاهی برای برخی بیماران بی‌تأثیر است؛ یعنی با وجود انجام روش‌های درمانی هیچ نتیجه‌ای برای آنان حاصل نمی‌شود. در این شرایط بیمار ملزم است به متخصص غدد مراجعه کند تا با بررسی روش‌های درمانی، اطمینان حاصل کند تمامی روش‌های درمان را طی کرده است.

متخصص غدد پزشکی است که بیماری‌های هورمونی فرد را مورد بررسی قرار داده و به دنبال راهی برای درمان آن است. بیماری‌های هورمونی به دلیل تغییرات نیازمند دانش روز دنیا هستند؛ بنابراین متخصص غدد باید با این تغییرات و همچنین جدیدترین راه‌های درمانی که در دسترس بیماران قرار دارد آشنا باشد و آن‌ها را به طور کامل درک کند.

برخی افراد نیز ممکن است به بیماری‌هایی مبتلا باشند که بر روی مشکلات هورمونی آن‌ها تأثیر گذاشته و آنان را به مراقبت‌های ویژه نیازمند کند. این بیماران ممکن است دچار مشکلات ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک باشند که بر روی نحوه واکنش بدن این بیماران به روش‌های درمانی اثرگذار است.

بنابراین، افرادی که با بیماری‌های هورمونی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند نیازمند مراجعه به متخصص غدد هستند.

پزشک متخصص غدد قادر به درمان چه بیماری‌هایی است؟

همان‌طور که می‌دانید هر متخصصی در حوزه مشخصی فعالیت دارد. متخصص غدد نیز قادر به درمان بیماری‌های مرتبط با غدد بدن است. در ادامه برخی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که توسط متخصصین غدد درمان می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

تیروئید

یکی از اصلی‌ترین غدد موجود در بدن انسان‌ها غده تیروئید است که افراد مبتلا به این بیماری با مشکلاتی مانند احساسات و کنترل وزن مواجه خواهند شد. کم‌کاری و پرکاری تیروئید هر دو می‌توانند بیمار را در معرض خطرات جدی قرار دهند که باید برای درمان آن‌ها هر چه زودتر به متخصص غدد مراجعه کرد. متخصص غدد با مسدودکردن هورمون تیروئید و یا جبران کمبود آن، تعادل هورمونی را در بدن بیمار ایجاد کرده و این بیماری را برطرف می‌کند.

به‌طورکلی می‌توان گفت 4 نوع بیماری تیروئید وجود دارد. کم‌کاری تیروئید، پرکاری تیروئید، سرطان تیروئید و تیروئید خوش‌خیم بیماری‌هایی هستند که در رابطه با غده تیروئید به‌وجود می‌آیند و در صورت نادیده‌گرفتن آن مشکلاتی برای بیمار به وجود می‌آورد.

دیابت

قند خون و مشکلات دیابت یکی از بیماری‌های بسیار رایج بین مردم است. معمولاً مشکلات مربوط به قند خون توسط پزشکان داخلی نیز قابل‌حل است؛ اما در برخی شرایط خاص باید به متخصص غدد مراجعه کرد. گاهی در صورت وجود شرایطی مانند شرایط زیر ممکن است پزشک داخلی بیمار را به متخصص غدد ارجاع دهد:

  • اگر بیمار به مدت طولانی و مقدار زیادی انسولین مصرف کرده است
  • اگر بیماری دیابت عوارضی را برای بیمار به همراه داشته است
  • اگر فرد به‌تازگی دچار بیماری دیابت شده و وجود یک متخصص غدد برای کنترل آن ضروری باشد
  • اگر بیماری دیابت بسیار پیشرفت کرده باشد و پزشک داخلی از عهده درمان و کنترل آن برنیاید

معمولاً متخصص غدد برای کنترل و درمان سریع‌تر بیماری دیابت با پزشک اول بیمار در ارتباط خواهد بود.

غده هیپوفیز

برخی بر این باورند که اصلی‌ترین غده موجود در بدن انسان غده هیپوفیز است. این غده هورمون‌های بسیار مهمی در بدن را تولید می‌کند و همچنین سایر غدد موجود در بدن انسان را کنترل می‌کند. اگر این غده به مقدار کم در بدن انسان وجود داشته باشد مشکلاتی را از جمله ناباروری، اختلال رشد و ایجاد اختلالاتی در قاعدگی و… به همراه دارد. با مراجعه به متخصص غدد می‌توان مشکلات ناشی از غده هیپوفیز را به حداقل رساند.

چاقی مفرط

افرادی که وزن بالایی دارند و بسیار چاق هستند می‌توانند با مراجعه به متخصص غدد، دلایل چاقی مفرط خود را بدانند و سپس برای درمان آن اقدام کنند. یکی از شایع‌ترین دلایل چاقی می‌توان به اختلالات تیروئید، تخمدان و هیپوفیز اشاره کرد. متخصصین غدد منطقی‌ترین راه را برای درمان این مشکل به بیمار ارائه می‌دهند و در حداقل زمان ممکن مشکل را برطرف خواهند کرد.

فشارخون بالا

یکی از اصلی‌ترین دلایل بالارفتن فشارخون، وجود میزان بالای غده آلدوسترون در بدن است. با مراجعه به متخصص غدد می‌توان مشکلات فشارخون بالا را برطرف کرده و موجب بهبود سلامت بدن شد. چنانچه در خانواده فرد سابقه فشارخون بالا وجود دارد، دیگر اعضای خانواده بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌تر فشارخون خود را کنترل کنند.

بیماری لیپید

بیماری یا اختلال لیپید از جمله بیماری‌هایی است که فرد باید برای درمان آن به متخصص غدد مراجعه کند. افراد مبتلا به بیماری لیپید، قادر به کنترل میزان چربی مناسب برای بدن نمی‌باشند و در نتیجه ممکن است سلامت آنان به خطر بیفتد. در این شرایط بهتر است برای درمان هرچه سریع‌تر این اختلال، به پزشک غدد مراجعه کنند. پزشک غدد با تمامی دلایلی که ممکن است در ایجاد بیماری لیپید نقش داشته باشند از جمله کم‌کاری تیروئید، عوامل ژنتیکی یا مصرف مواد مخدر کاملاً آشنا است و می‌تواند پس از یافتن علت اصلی این اختلال راه درمان آن را نیز به بیمار نشان دهد.

پوکی‌استخوان

همان‌طور که می‌دانید برخی از هورمون‌های بدن وظیفه محافظت از بافت‌های استخوانی را برعهده دارند. اگر میزان هورمون‌های موجود در بدن غیرنرمال باشد، کلسیم موجود در استخوان‌ها از بین خواهد رفت و منجر به پوکی‌استخوان خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل پوکی‌استخوان در بانوان، پایین آمدن میزان استروژن بدن در هنگام یائسگی و در آقایان از دست‌دادن عملکرد بیضه‌ها است.

متخصص غدد برای درمان این مشکل جدیدترین و بهترین راه‌های درمانی را در پیش می‌گیرد و از مبتلا شدن به پوکی‌استخوان جلوگیری خواهد کرد.

 اختلالات قاعدگی زنان

معمولاً اختلالاتی که در دوران قاعدگی زنان رخ می‌دهد با غدد و هورمون‌های بدن در ارتباط هستند. پس می‌توان گفت متخصص غدد می‌تواند مشکلات ناشی از این دوران را برطرف کند. یک پزشک غدد قادر به حل مشکلات ناشی از نامنظمی در عادت ماهیانه، خونریزی شدید و همچنین یائسگی زودرس است؛ بنابراین توصیه می‌شود در صورت بروز هرکدام از عوارض فوق به متخصص غدد مراجعه کنید.

اختلالات مربوط به کوتاهی قد

کوتاهی قد در برخی سنین می‌تواند به دلیل وجود و یا عدم وجود یک هورمون در بدن باشد. متخصص غدد با انجام آزمایش‌های مختلف علت را بررسی کرده و برای درمان آن اقدام می‌کند. علاوه بر این متخصص غدد می‌تواند مشکلات ناشی از بلوغ زودرس یا بلوغ دیررس را درمان کند.

معرفی بهترین متخصص غدد در اصفهان

1- دکتر نادر طاهری

دکتر نادر طاهری فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم بزرگسالان در اصفهان است. این دکتر توانا با چندین سال سابقه توانسته خدمات بسیاری را از جمله تشخیص و درمان بیماری‌های غدد و تیروئید، هیپوفیز و غدد فوق‌کلیه، اختلالات رشد و بلوغ، دیابت و چاقی، پر مویی و تخمدان پلی‌کیستیک و… به مردم ارائه دهد.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، کوچه شماره 3، جنب mri اصفهان، ساختمان زمرد، طبقه 2

تلفن تماس: 03132201743 – 02142198924

2- دکتر محمدرضا میرزایی

دکتر محمدرضا میرزایی فوق‌تخصص غدد و متابولیسم در شهر اصفهان است. دکتر میرزایی با ارائه خدمات بسیاری از جمله بیماری‌های غدد و تیروئید، هیپوفیز و غدد فوق‌کلیه، دیابت و چاقی و… توانسته رضایت بالای مراجعین را جلب کند.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، خیابان نیک‌بخت غربی، سمت چپ، بعد از کافه لوفا، نبش بن‌بست سروش، پلاک 48

تلفن تماس: 03132206585 – 02142198818

3- دکتر فاطمه طباطبایی

دکتر فاطمه طباطبایی فوق‌تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم کودکان، از بهترین دکترها در شهر اصفهان است. این دکتر توانا با معالجه کودکان و بررسی مشکلات آنان، بهترین و مدرن‌ترین روش درمانی را در پیش گرفته و سلامت کودک شما بهبود می‌بخشد.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، ساختمان رودکی

تلفن تماس: 03132349817 – 03132366109

4- دکتر امیررضا گوهریان

دکتر امیررضا گوهریان یک دکتر فوق‌تخصص غدد و متابولیسم خوب در شهر اصفهان است. دکتر گوهریان خدمات بسیاری را از جمله درمان مشکلات ناشی از بیماری‌های مربوط به غدد تیروئید، هیپوفیز و… به مراجعین ارائه داده و باعث رضایت بالای مراجعین شده است.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، مجتمع پزشکان آژند، بلوک B، طبقه اول، واحد 109

تلفن تماس: 03132240884

5- دکتر پوریا همدانی

دکتر پوریا همدانی فوق‌تخصص بیماری‌های مربوط به غدد و متابولیسم در شهر اصفهان است. دکتر همدانی در کار خود بسیار دقیق و حرفه‌ای است و به‌راحتی می‌تواند مشکلات و اختلالات موجود در بدن بیمار را تشخیص داده و راه درمانی برای آن ارائه دهد.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند، بلوک A، طبقه دوم، واحد 205

تلفن تماس: 03132218224

6- دکتر روح‌الله نریمانی

دکتر روح‌الله نریمانی بهترین فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم در اصفهان است. دقت و حرفهٔ این دکتر توانا زبانزد عام و خاص است. دکتر نریمانی با ارائه خدمات عالی به مراجعین خود، رضایت بالای آنان را به دست آورده است.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، روبه روی بانک سینا، مجتمع پزشکی آلاء، واحد 402

تلفن تماس: 03133033440 – 02142198468

7- دکتر ناصر حقیقی‌زاده

دکتر ناصر حقیقی زاده از فوق تخصصین بیماری‌های مربوط به غدد و متابولیسم در شهر اصفهان است. دکتر حقیقی زاده با سال‌ها خدمت به مراجعین توانسته بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مراجعین را به‌خوبی برطرف کند و موجب رضایت بیماران شود.

آدرس: اصفهان، دروازه شیراز، چهارراه شیخ صدوق، ساختمان 400

تلفن تماس: 03136225444

8- دکتر بیژن ایرج

دکتر بیژن ایرج بهترین فوق‌تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم در شهر اصفهان است. دکتر ایرج خدمات بسیاری را به بیماران از جمله درمان بیماری‌های مربوط به غدد هیپوفیز، تیروئید، دیابت، فشارخون بالا و… ارائه می‌دهد.

آدرس: اصفهان، بلوار صفه، مرکز آموزشی درمانی الزهرا

تلفن تماس: 03133033300 – 03136701000

9- دکتر محمدحسن مؤدب

دکتر محمدحسن مؤدب یک دکتر فوق‌تخصص بیماری غدد و متابولیسم در مشهد است. دکتر مؤدب با 28 سال تجربه توانسته خدماتی عالی و حرفه‌ای به مراجعین ارائه دهد و سلامت بیماران خود را بهبود بخشد.

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی شیخ مفید مجتمع سینا

تلفن تماس: 03136632807

10- دکتر منصور سیاوش دستجردی

دکتر منصور سیاوش دستجردی بهترین فوق‌تخصص بیماری غدد و متابولیسم در شهر اصفهان است. دکتر دستجردی همانند دیگر پزشکان توانسته با ارائه خدمات عالی به مراجعین بسیاری از مشکلات ناشی از بیماری‌های غدد را برطرف کند و رضایت آنان را به دست آورد.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی خورشید

تلفن تماس: 03133033740

سخن پایانی

گاهی ممکن است بروز برخی اختلالات در بدن، فرد را دچار مشکلات و چالش‌های بزرگی کند. با بروز هرگونه علائم غیرطبیعی در بدن بهتر است هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کرد و علت را جویا شد و برای درمان آن اقدام کرد. برخی از شایع‌ترین بیماری‌ها از جمله پوکی‌استخوان، دیابت، اختلالات غده هیپوفیز، تیروئید، گواتر، ناباروری، سندروم متابولیک و… نیازمند مراجعه به متخصص غدد هستند. اگر دراسرع‌وقت به پزشک غدد مراجعه کنید می‌توانید با مصرف برخی داروها این اختلالات و یا بیماری‌ها را رفع کنید؛ اما چنانچه در ابتدای بیماری برای معالجه خود اقدام نکنید گاهی مجبور به انجام برخی جراحی‌ها برای درمان خواهید شد. ما در این مقاله لیستی از بهترین متخصص غدد در اصفهان را برای شما آورده‌ایم تا در صورت مبتلا به بیماری‌های مربوط به غدد برای درمان سریع‌تر اقدام کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *