غدد آنلاین

بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد + لیست 10 تایی

11

تأثیر استرس بر سلامت غدد و متابولیسم

به‌طورکلی می‌توان استرس و اضطراب را به‌عنوان یک عامل شایع در انواع بیماری‌ها دانست به‌ویژه در این روزها که هر اتفاقی موجب بروز استرس در شما می‌شود. استرس به‌تنهایی نمی‌تواند باعث اختلال در غدد و متابولیسم شود؛ اما ممکن است شرایط را بدتر کند. استرس موجب کندشدن متابولیسم بدن می‌شود و این‌گونه در سلامت غدد می‌تواند تأثیر منفی بگذارد. باتوجه‌به اینکه ارتباط زیادی میان بیماری‌های تیروئیدی و استرس و اضطراب وجود دارد بهتر است راهکارهای کنترل اضطراب را بهتر بشناسید تا با غلبه بر آن از بروز بیماری‌های بدتر جلوگیری کنید.

برخی از راه‌های کنترل استرس و اضطراب می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، یوگا، تنظیم یک برنامه غذایی سالم و… اشاره کرد که با انجام آن‌ها می‌توان از بروز بیماری‌های جدی‌تر پیشگیری کرد.

در برخی بیماران که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند، استرس و اضطراب می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بیماران مبتلا به تیروئید پرکار دارای ضربان قلب بالایی هستند و افزایش استرس و اضطراب در آن‌ها موجب تشدید این ضربان قلب می‌شود.

اگر با هر کدام از علائم استرس و اضطراب از جمله سردرد، اختلال خواب، خستگی، افسردگی، آکنه و… روبرو شده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید.

استرس و اضطراب چه بیماری‌ها یا اختلالاتی را به وجود می‌آورد؟

استرس و اضطراب سلامت جسم و روح فرد را در معرض خطر قرار می‌دهد و اثرات مخربی را برای خود و اطرافیان به همراه دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که توسط استرس ایجاد می‌شود را بررسی خواهیم کرد:

دیابت

فردی که مبتلا به دیابت است دارای قندخون بالایی است؛ بنابراین با کنترل میزان قندخون می‌توان از مشکلات ناشی از بیماری دیابت از جمله ضعف بینایی، دیالیز، قطع عضو و… جلوگیری کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قندخون بروز استرس و اضطراب در فرد است. استرس باعث افزایش سطح قندخون می‌شود و اگر فرد در طولانی مدت استرس و اضطراب را تحمل کند ممکن است سطح قندخون بسیار بالایی را تجربه کند.

متخصص غدد و متابولیسم می‌تواند به کمک تغذیه و دارو دیابت عصبی را به‌خوبی درمان و یا از پیشرفت آن جلوگیری کند.

تیروئید

اگر دچار اختلال در تیروئید هستید استرس و اضطراب قطعاً می‌تواند علائم آن را تشدید کند. افرادی که مبتلا به کم‌کاری تیروئید هستند، استرس و اضطراب می‌تواند برخی علائم مانند کمبود انرژی، افزایش وزن و خواب را در آن‌ها افزایش دهد.

استرس مزمن می‌تواند منجر به بروز برخی بیماری‌های مربوط به تیروئید مانند کم‌کاری تیروئید شود. بدن در برابر استرس واکنش نشان می‌دهد و به کمک سیستم آدرنال با آن مبارزه می‌کند. درواقع بدن با آزادکردن هورمون‌های آدرنال به‌عنوان بخشی از سیستم مبارزه یا فرار با آن مبارزه می‌کند. بااین‌حال، زمانی که استرس بسیار طولانی می‌شود غدد فوق‌کلیوی نمی‌تواند این استرس را به‌تنهایی کنترل کند و این منجر به خستگی آدرنال می‌شود.

ازآنجاکه غده تیروئید وظیفه کنترل متابولیسم در بدن را بر عهده دارد، زمانی که خستگی آدرنال شروع می‌شود، سرعت آن نیز کاهش پیدا می‌کند و منجر به کم‌کاری تیروئید می‌شود.

بیماری‌های استخوانی

به گفته محققان استرس و اضطراب می‌تواند سطح ویتامین D بدن را کاهش دهد و فرد را با خطر پوکی‌استخوان مواجه کند. افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند استخوان‌های آسیب‌پذیر و شکننده‌تری دارند. محققان ایتالیایی معتقدند که زنانی که دچار استرس مداوم هستند 3 درصد بیشتر از دیگر زنان در معرض خطر شکستگی استخوان‌ها قرار دارند. اختلالات ناشی از اضطراب و پوکی‌استخوان بیش از 33 درصد از زنان جهان را درگیر کرده است. برای پیشگیری از بروز خطرات ناشی از استرس بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید.

قلب و عروق

زمانی که فرد به طور مداوم استرس و اضطراب را تحمل می‌کند می‌تواند عواقبی منفی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین خطرات استرس می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد. استرس می‌تواند منجر به انقباض شریان‌ها، حمله قلبی، گرسنگی‌دادن به قلب از خون مغذی و یا ایجاد درد قفسه سینه شود. تحقیقات نشان داده زنان در برابر استرس، بسیار آسیب‌پذیرتر هستند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز این خطرات راه‌های مقابله با استرس را بشناسند و سلامت خود را بهبود بخشند.

فشارخون بالا

همان‌طور که می‌دانید استرس موجب بالارفتن موقتی فشارخون می‌شود. زمانی که شما در یک موقعیت استرس‌زا قرار گرفته‌اید بدن موجی از هورمون‌ها را تولید می‌کند و این هورمون‌ها موجب بالارفتن فشارخون می‌شوند و ضربان قلب شما را بالا برده و رگ‌های ‌خونی را باریک می‌کند.

علاوه بر استرس برخی عوامل از جمله مصرف سیگار، افسردگی، مصرف بیش از حد الکل، خوردن فست‌فود، غذاهای چرب و ناسالم موجب بالارفتن فشارخون می‌شوند.

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای مقابله با استرس روزی 30 دقیقه ورزش و پیاده‌روی است که می‌تواند در مدیریت سلامت جسم و روحتان به شما کمک کند.

چربی خون

افرادی که دائماً دچار استرس و اضطراب هستند احتمال دارد کلسترول خونشان بسیار بالا باشد و این می‌تواند ناشی از هورمون کورتیزول باشد. گاهی افزایش مقدار کورتیزول منجر به چاقی اطراف شکم می‌شود که دلیل آن تجمع مقدار زیاد چربی است. زمانی که دچار استرس می‌شوید ممکن است برای کاهش میزان استرس، تمایل بیشتری به خوردن فست‌فود، غذاهای چرب، شیرینی‌ها و… داشته باشید و همه‌ این‌ها منجر به افزایش سطح چربی می‌شوند.

معرفی از بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد

1- دکتر فاطمه عباسی‌زاده

دکتر فاطمه عباسی زاده متخصص داخلی و فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اختلالات رشد و هورمونی، دیابت و تیروئید) در شهر مشهد است. دکتر عباسی زاده فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دارای بورد تخصصی و بورد فوق‌تخصصی ناسیونال بوده و خدمات بسیاری را به بیماران ارائه داده است.

آدرس: مشهد، کوهسنگی ۸(۶ قدیم)، بعد چهارراه اول، قطعه دوم، ساختمان پزشکان پلاتینیوم، طبقه پنجم

تلفن تماس: 09375426800

2- دکتر زید زره ساز

دکتر زید زره‌ساز فوق‌تخصص غدد درون‌ریز (دیابت و تیروئید) از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، متخصص داخلی و دارای بورد تخصصی ناسیونال در شهر مشهد است. دکتر زره‌ساز خدماتی را همچون دیابت، اختلالات تیروئید، هیپوفیز، غدد فوق‌کلیوی (کوشینگ و نارسایی آدرنال)، فشارخون و اختلالات چربی خون به مراجعین داده و موجب بهبود سلامت آنان شده است.

آدرس: مشهد، بین فلکه بیمارستان امام رضا (ع) و ابن‌سینا یک، ساختمان پزشکان ابن‌سینا، طبقه سوم

تلفن تماس: 05138586801

3- دکتر کتکم کاملیان

دکتر تکتم کاملیان بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد است. دکتر کاملیان با استفاده از مدرن‌ترین و جدیدترین روش‌های درمانی بیماران را معالجه کرده و سلامت جسمی را به آن‌ها باز می‌گرداند.  برخی از خدمات دکتر کاملیان می‌توان به درمان اختلالات تیروئید، درمان قند خون، درمان فشارخون، درمان دیابت و… اشاره کرد.

آدرس: مشهد، پنج راه سناباد به سمت بلوار مجد، کنار دفتر هواپیمایی تابان، روبروی ایوان فرش، ساختمان نوید، طبقه دوم

تلفن تماس: 05138454635

4- دکتر راهله میرصدرائی

دکتر راهله میرصدرائی متخصص کودکان (اطفال) و فوق‌تخصص غدد و متابولیسم کودکان در شهر مشهد است. دکتر میرصدرائی که بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد است، دارای سوابق علمی درخشانی همچون عضو انجمن غدد و متابولیسم ایران، دارای رتبه برتر بورد فوق‌تخصصی کودکان، دارای رتبه مرحله اول و رتبه دوم، عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به مدت دو سال و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

آدرس: مشهد، کوهسنگی 8، پلاک 4/5، ساختمان سینا، طبقه دوم

تلفن تماس: 05138584611

5- دکتر بتول بیرجندی

دکتر بتول بیرجندی فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم بالغین و فارغ‌التحصیل دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. دکتر بیرجندی که بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد است، موفق به کسب اخذ مدرک فوق‌تخصص غدد درون‌ریز بالغین و بورد فوق‌تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است و توانسته موفقیت‌های بسیاری را در پرونده‌های خود به دست آورد.

آدرس: مشهد، وکیل‌آباد. پ، نبش دانش‌آموز ۲

تلفن تماس: 05138655694

6- دکتر سمانه نوروزی

دکتر سمانه نوروزی فوق‌تخصص غدد و متابولیسم و رشد کودکان و همچنین دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد  است. دکتر نوروزی با روش‌های نوین درمانی مشکلات و بیماری‌های بسیاری از جمله اختلالات تیروئید، دیابت، بلوغ زودرس، درد مفاصل و… را درمان و بر طرف کرده و توانسته درصد بالای رضایت مراجعین را کسب کند.

آدرس: مشهد، تقی‌آباد، کفایی ۱، ساختمان صدرا، طبقه ۲

تلفن تماس: 05138492786

7- دکتر سمیه هاشمیان

دکتر سمیه هاشمیان متخصص کودکان (اطفال) و فوق‌تخصص غدد و متابولیسم کودکان و نوجوانان در شهر مشهد است. دکتر هاشمیان در زمینه‌های مختلفی همچون درمان اختلالات بلوغ زودرس و اختلالات هورمونی، کنترل دیابت، درمان اختلالات تیروئیدی و سایر اختلالات غدد و مشاوره تغذیه‌ای و بهبود رشد مشغول به فعالیت است.

آدرس: مشهد، احمدآباد ابتدای بلوار بعثت، بین بعثت ۱ و ۳

تلفن تماس: 09158001033

8- دکتر اکرم بیک یزدی

دکتر اکرم بیک یزدی بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد است. دکتر بیک یزدی دارای بورد فوق‌تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم از دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده و با ارائه خدماتی به بیماران توانسته محبوبیت بسیاری را میان آنان به دست آورد.

آدرس: مشهد، بلوار بعثت، خیابان ابوذر، بین ابوذر ٢٣ و ٢۵، ساختمان سیمای سلامت

تلفن تماس: 05138445933

9- دکتر مرتضی تقوی

دکتر مرتضی تقوی متخصص داخلی و بهترین متخصص غدد و متابولیسم در مشهد است. دکتر تقوی به کمک روش‌های نوین درمانی و با ارائه خدماتی همچون درمان اختلالات تیروئید، درمان دیابت، درمان فشارخون و… توانسته در بهبود سلامت بیماران عملکردی فوق‌العاده داشته باشد.

آدرس: مشهد، بلوار سجاد، بین خیابان گلریز و چهارراه خیام، ساختمان نگین 2

تلفن تماس: 05137676202

 

10- دکتر امیر آدینه پور

دکتر امیر آدینه پور متخصص داخلی و فوق‌تخصص غدد درون‌ریز در شهر مشهد است. دکتر آدینه پور با انجام خدمات درمانی باکیفیت توانسته بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها را به‌خوبی برطرف کند و سلامت آن‌ها را بهبود بخشد.

آدرس: مشهد، میدان بیمارستان امام رضا، ساختمان رازی (پارسیان)، طبقه سوم

تلفن تماس: 05138553578

جمع‌بندی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در این روزها استرس است. زمانی که فرد با استرس مواجه می‌شود بدن او به‌صورت کاملاً خودکار، قلب، عضلات و سایر ارگان‌ها را برای واکنشی پرانرژی آماده می‌کند. بروز استرس ممکن است فرد را در معرض بیماری‌ها یا اختلالاتی قرار ‌دهد که برای درمان آن باید اقدام کند وگرنه با خطراتی جدی‌تر روبرو خواهد شد.

برخی از راهکارهای مقابله با استرس داشتن یک رژیم غذایی سالم، استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی، استفاده از تکنیک‌های آرام‌بخش، ورزش متعادل، تنفس درست و… است. با رعایت این موارد می‌توانید از بروز خطرات ناشی از استرس جلوگیری کنید.

ما در این مقاله لیستی از بهترین متخصصین غدد و متابولیسم را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا در صورت بروز بیماری‌ها در این زمینه به‌راحتی بهترین متخصص را پیدا کنید و به آن مراجعه کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *